1. Anasayfa
  2. GENEL KONULAR

Elon Musk !! Yine Gündem !!

Elon Musk !! Yine Gündem !!
0

Nikel, elektrikli otomobil aküleri için hayati önem taşımaktadır. Ancak nikel madenciliği kirli ve yıkıcı… Yeni Kaledonya’da çalkantılı bir geçmişe sahip bir tesis, Elon Musk’ın daha sürdürülebilir bir yol bulma deneyine ev sahipliği yapmak üzere!

Biyolojik çeşitlilik açısından dünyanın en zengin bölgelerinden birindeyiz. Biz Yeni Kaledonya’yız. Bu adanın güneyinde, Avustralya’nın 1210 kilometre doğusunda yer alan ve 2019 nüfus sayımına göre sadece 1667 nüfusa sahip olan, ülkenin en kalabalık ikinci şehri olan Yate’in yakınlarında maden için kritik olabilecek bir maden bulunuyor. dünyanın geleceği.

Goro Madeni’nden bahsediyoruz. Avustralya ve Fiji arasında yer alan bu Fransız Denizaşırı Toprakları Topluluğu, Fransız bölgesinin bir üyesidir ve dünyanın nikel rezervlerinin dörtte birine sahiptir.

TESLA’NIN KRİTİK SINAVI!

Goro, hem tedarik zincirinin kontrolünü ele geçirmek hem de nikelin çevresel ve sosyal açıdan sorumlu bir şekilde çıkarılmasını sağlamak isteyen dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi Tesla için de kritik bir test.

Peki nikel neden bu kadar önemli? Hidrometalurjiden kısaca bahsetmek gerekiyor!

Goro’nun toprağı, elektrikli araçlar için en yaygın olarak kullanılan lityum iyon pillerin temel bileşenleri olan nikel ve kobalt bakımından zengindir. Yararlı mineralleri çıkarmak çok fazla enerji gerektirir. Bu aynı zamanda çok sayıda tehlikeli emisyon anlamına gelir.

Tesla’nın stratejisi, rahatsız edici bir paradoksla karşı karşıya kalan yeşil endüstri için bir model olabilir. Tüketiciler, temiz itibarları nedeniyle elektrikli araçlara ilgi duyuyorlar, ancak bu araçlar için nikel gibi temel bileşenlerin çıkarılması süreci kirli, yıkıcı ve çoğu zaman siyasetle dolu.

Nikel endüstrisi nedeniyle Yeni Kaledonya, kişi başına dünyanın en büyük karbon salan ülkelerinden biridir. 1853’te Yeni Kaledonya’nın sömürgeleştirilmesinden kısa bir süre sonra başlayan madencilik, Yerli Kanak halkının sömürülmesiyle yakından ilişkilidir.

Bir yüzyıldan fazla bir süredir Goro’nun nikel üretimi genellikle işçi grevlerinin ve siyasi protestoların insafına kalmıştır.

Yılda bir milyona yakın otomobil üretme kapasitesine sahip Tesla’nın ve şirketin gizemli kurucusu Elon Musk’ın planı işe yararsa, bu hamle elektrikli araç üretiminde dünya standartlarına yol açabilir.

Aynı zamanda, diğer Batılı otomobil üreticileri, elektrikli araçlar için pil üretimine hakim olan Çin’den uzaklaşabilirler. Çünkü Çin, bugüne kadar dünyada kaydedilen en büyük karbon emisyonuna sahip ülke.

TESLA’NIN ÖNE ÇIKIŞI
Tesla, bir aracıdan nikel satın almak yerine doğrudan bir madenle çalışmanın “biyoçeşitlilik etkisi, enerji tüketimi, insan hakları ve atık yönetimi gibi sürdürülebilirlik sorunları” için kritik olduğunu vurguluyor.

Ancak Çin’in yanı sıra diğer ciddi nikel üreticileri olan Endonezya ve Filipinler de hem madencilik maliyetlerini düşürmekte hem de denetimleri çok düşük seviyede tutmaktadır. Yeni Kaledonya’nın bu ülkelerle fiyat anlamında rekabet etmesi şu an için mümkün görünmüyor. Tesla tüm ihtiyaçlarını Goro’dan karşılayamaz.

Bu adımın nikel ve kobalta alternatif çözümler bulmada faydalı olduğu düşünülmektedir.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir