1. Anasayfa
  2. BLOG

PTT Kart Nedir? Hangi İşlemler Yapılır?

PTT Kart Nedir? Hangi İşlemler Yapılır?
PTT Kart Nedir? Hangi İşlemler Yapılır?
0

PTT Kart Nedir? Hangi İşlemler Yapılır?

Tüm işlemleri PTT kartı ile de gerçekleştirebilirsiniz. PTT kart ile yapabileceğiniz işlemler şu şekildedir:

  • PTT ATM üzerinden gerekli tüm işlemler,
  • Doğalgaz, elektrik, su, internet ve GSM operatörlerinin PTTmatik cihazları ile fatura ödemeleri,
  • HGS bakiye yükleme,
  • Posta çek bakiyesi sorgulama,
  • PTT Bonus kredi kartına taksit ödemeleri,
  • PTT hesaplarında bakiye çekme,
  • PTT hesabına para yatırmak için,
  • Anlaşmalı bankaların kredi kartlarına taksit ödemeleri,
  • Mobil transfer kabul işlemleri,
  • Tüm ortak ve özel ATM’lerden para çekme,
  • POS cihazları ile yaptıkları alışverişlerde ödemeler,
  • Anlaşmalı kurum ve kuruluşların PTTmatik cihazları ile ödemeleri,
  • Online veya PTT ATM’leri üzerinden, EFT ve para transferi işlemleri,
  • İnternet üzerinden online alışveriş

PTT kartınızı gibi birçok alanda kullanabilirsiniz.

PTT Kart Başvurusu Nasıl Yapılır?

Bir PTT kartına başvurmak için gerekli adımlar ve bilinmesi gerekenler aşağıdaki gibidir:

  • PTT kart başvurusu yapabilmek için önce PTT Posta Çek Hesabı açılmalıdır.
  • PTT kartı almak için PTT şubelerine gitmek gerekmektedir.
  • Posta Çek Hesabı PTT kartının tanımlanması için işlemler PTT şubesinden yapılacaktır.
  • PTT şubelerinden kart onayı yapıldıktan sonra ATM makineleri veya PTT makineleri aracılığıyla kart şifrelerinin belirlenmesi gerekmektedir.
  • Kart şifresi belirlendikten sonra PTT kart ile istenilen tüm işlemler yapılabilir. Posta Çek Hesabı oluşturabilmek için şubelere gidip PTT mesai saatleri içinde başvuru yapmanız gerekmektedir.

PTT Kart Hesabı Açmak İçin Gerekli Evraklar ve Koşullar Nelerdir?

PTT kart hesabı açmak için şubeye ibraz edilmesi gereken bazı evrak ve koşullar vardır. Bu belgeler ve şartlar aşağıdaki gibidir:

  • PTT kartına sahip olmak için 18 yaşını doldurmuş olmak gerekmektedir.
  • PTT kart başvurusu için kimlik belgesi veya ehliyet, pasaport veya evlilik cüzdanı fotokopisi kullanılmalıdır.
  • Muhtardan ikamet kayıt belgesi alınması zorunludur.
  • İkamet adresine veya başvuru sahiplerine kayıtlı son 3 aya ait fatura belgesi hazırlanmalıdır. E-posta ile alınan faturaların kopyaları da kabul edilecektir.
PTT Kart Nedir? Hangi İşlemler Yapılır?
PTT Kart Nedir? Hangi İşlemler Yapılır?

Mevcut PTT kartının yenilenmesi PTT şubelerine başvurarak veya 444 1 788 PTT Çağrı Merkezi aranarak yapılabilir. PTT kartın herhangi bir ücreti ve aidatı yoktur. PTT kartın kullanım ücreti yoktur.

PTT Kart Şifresi Nasıl Alınır?

PTT kart ayrıcalığı ile diğer tüm banka kartlarınız ile işlem yapabilirsiniz. PTT kartınızı çıkardıktan sonra, kendi şifrenizi belirlemelisiniz. PTT kart şifresi aşağıdaki gibidir:

  • Çağrı merkezleri aracılığıyla şifrelerin alınması
  • İnternet bankacılığı ile şifre alma
  • Mobil uygulama üzerinden şifre alma
  • PTT ofislerine giderek şifre alma

PTT kart şifrenizi gibi alternatifleri kullanarak alabilirsiniz. Ayrıca şifresini unutan kişiler de bu alternatifleri kullanabilir.

PTT Kart Şifresi Nasıl Yenilenir?

PTT kart şifrenizi herhangi bir nedenle değiştirmek isteyebilirsiniz. Öte yandan uygulayabileceğiniz alternatifler şifre alırken kullanabileceğiniz çözümlerle aynıdır ancak en hızlı çözüm 444 1 788 PTT Çağrı Merkezini arayarak şifrenizi yenilemek veya PTT kartını kullanabilirsiniz. mobil uygulama. PTT kart şifrenizin yenilenmesi tamamlandığında işlemlerinizi online olarak devam ettirebilirsiniz.

Detaylı bilgi: https://www.ptt.gov.tr/Sayfalar/Anasayfa.aspx

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir