1. Anasayfa
  2. BLOG

Çalışanlar İhbar ve Şikayet Başvurularını Nereye Yapmalı?

Çalışanlar İhbar ve Şikayet Başvurularını Nereye Yapmalı?
Çalışanlar İhbar ve Şikayet Başvurularını Nereye Yapmalı?
0

Çalışanlar İhbar ve Şikayet Başvurularını Nereye Yapmalı?

4857 sayılı İş Kanunu’na tabi olarak hizmet sözleşmesi ile çalışan bireylerin iletişim ve şikayetlerini yaptıkları yerler, şikayet ve yazışmaların konusuna göre farklılık göstermektedir. Şikayet ve iletişim konusuna göre başvurabileceğiniz pozisyonlar aşağıda listelenmiştir.

İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK İLETİŞİM MERKEZİ – ALO 170

Sosyal güvenlik ve çalışma hayatı ile ilgili her türlü iletişim, şikayet, eleştiri, öneri, soru, talep ve soruşturma Alo 170’e iletilebilir. Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi 7/24 açıktır ve çalışma saatleri ile sınırlı değildir. Alo 170 İletişim Merkezi Türkiye Ekonomi Konseyi Sosyal Güvenlik Kurumu ile birlikte Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın sunduğu hizmetlerle birlikte bilgi ve çözümler sunuyor.

İletişim merkezlerine gelen tüm aramalar doğrudan uzmanlar tarafından yanıtlanır. İlk görüşmede cevap verilemez Telefonla gerekli bilgiler alındıktan sonra soru ve bilgi talepleri ilgili birimlere yönlendirilir ve ilgili birimler (Sosyal Sigortalar Kurumu, Bakanlık ilgili Daire Başkanlığı Türkiye İş Kurumu) başvuru sahipleri ile daha sonra görüşülerek kapatılır. Bu telefon hattı yerine direkt olarak uygun birim ile iletişime geçilecek ise iletişim konusuna göre kullanılacak birim ve şikayet aşağıda listelenmiştir.

İŞGÜCÜ VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞINA GEREKLİ BAŞVURULAR

4857 sayılı İş Kanunu kapsamına giren işten çıkarma, hizmet sözleşmesinin feshi, ikramiye, ücret, ikramiye, fazla mesai, zorbalık (psikolojik baskı ve yıldırma), kıdem tazminatı ve işten çıkarılma tazminatı talepleri daha önce Bakanlık bölge müdürlüklerine iletilmişti ( Bölgesel İş Kanunu). Müdürlükler) ve bazıları iş teftiş grubu başkanlığına. Bakanlık bölge müdürlükleri 665 sayılı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun ve bazı kanunlarda ve kanun hükmünde kararnamelerde değişiklik yapma yetkisine sahip Kanun Hükmünde Kararname ile kapatılmıştır.

Türkiye İş Kurumu il müdürlüklerinin isimleri İş Kurumu İl Müdürlükleri olarak değiştirildi. Bakanlık bölge müdürlüğünce yürütülen işlem ve çalışmalar Çalışma ve İş Kurumu il müdürlüklerine devredildi. Bu nedenle bakanlık bölge müdürlüklerine yapılacak tüm başvuruların Çalışma ve İş Kurumu il müdürlüklerine yapılması gerekmektedir.

İŞ KONTROL GRUBU BAŞKANLARI İÇİN GEREKLİ UYGULAMALAR

İşten ayrılmamış ve halen çalışmakta olanların, yani iş sözleşmesi devam edenlerin ikramiye, ücret, ikramiye, fazla mesai ve zorbalık (psikolojik baskı ve zorbalık) gibi konularda Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İş Teftiş Kurulu’nun ilgili grup başkanı ile iletişime geçmeleri gerekmektedir. ) bilgilendirmek. Ek olarak, sağlık ve güvenlik konuları ve toplu işten çıkarmayla ilgili talepler, iş teftiş grubunun ilgili başkanlıklarına iletilmelidir.

İŞGÜCÜ VE İŞ KURUMU İL MÜDÜRLERİ İÇİN GEREKLİ BAŞVURULAR

Hizmet akdinin sona ermesi, hizmet akdinin feshi, ücret, ikramiye, ikramiye, fazla mesai, kıdem tazminatı ve işten çıkarılma tazminatı gibi iş ve işveren kurumu il müdürlüklerine veya sizin tarafınızdan işten çıkarılan veya ihraç edilen kişilerden şikayet ve iletişim bu müdürlüklerle ilişkili hizmet merkezleri için bunu yapmalıdır.

İŞSİZLİK ÖDEMESİNE İLİŞKİN UYGULAMALAR – İŞ GİDERLERİ İÇİN BAŞVURULAR

İşsizlik sigortası ve işsizlik ödeneği Türkiye’den geliyor İş bulma bürosu kapsamına giren diğer konular için başvurular, istihdam ve istihdam il müdürlüğüne veya bu müdürlükteki bağlı hizmet merkezlerine yapılmalıdır.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir