1. Anasayfa
  2. KREDİ KARTI

“Bankanız Provizyon Vermedi” Ne Demek? Ne Anlama Gelir?

“Bankanız Provizyon Vermedi” Ne Demek? Ne Anlama Gelir?
“Bankanız Provizyon Vermedi” Ne Demek? Ne Anlama Gelir?
0

“Bankanız Provizyon Vermedi” Ne Demek? Ne Anlama Gelir?

Kredi kartınızla yaptığınız alışverişleri takip etmek ve online alışverişlerin tarafınızdan yapılıp yapılmadığını kontrol etmek için bankalar tarafından geliştirilmiş bir protokol olan provizyon sistemi.
Kartın fiziksel olarak kullanılmadığı işlemlerde oluşur. Yani akaryakıt istasyonunda kredi kartınızı normal-fiziksel bir şekilde kullandığınızda herhangi bir provizyon işlemi olmamakla birlikte internet üzerinden yapılan işlemler için bir provizyon bulunmaktadır. Peki banka hangi durumlarda yetki vermiyor? Online olarak yaptığınız işlemlerde veya diğer durumlarda yetkilendirme vermeyen bankada sorun nasıl çözülür?

“Bankanız Sağlamadı” Ne Anlama Geliyor?

Bankanın sanal pos sistemini kullanan ve online işlem yapan aracılar ile provizyon sistemini uygulamasının nedeni, işlemin bilginiz dışında olup olmadığını kontrol etmektir. Bu yüzden açıp kapatamayacağınız bir güvenlik önlemidir. Karşılıksızlık durumunda yapmanız gereken şey banka ile konuşmaktır. Alışveriş yaptığınız yerden değil, tercihleriniz yüzünden.

Temel Hazırlık Bildirimi

Bazı alışverişlerde, alışverişin standart dışı bir durum içermesi durumunda bankalar yetki vermeyebilir. Hüküm vermemesinin sebebi kartınızı kullandığınız yerin belirli prosedürlere uymaması, internet üzerinden alışverişin yasak olduğu bir site olması olabilir. Ancak muhtemelen en büyük neden, kredi kartınızla çevrimiçi alışveriş yapmaya veya fiziksel olarak kullanılmadığında kartı kullanmaya rıza göstermemenizdir. Uçak biletleri veya internetten otel rezervasyonları gibi kartın normal kullanımı dışındaki işlemler onaylanmadığı takdirde bankalar yetkilendirme vermez. Provizyon vermediğiniz uyarısından sonra alışverişinizin bedeli geçersiz sayılacak ve kartınızdan herhangi bir ücret alınmayacaktır.

“Bankanız Provizyon Vermedi” Ne Demek? Ne Anlama Gelir?
“Bankanız Provizyon Vermedi” Ne Demek? Ne Anlama Gelir?

Provizyonla ilgili işlemler nasıl görünüyor?

Kredi kartı bilgilerinizin bağlı olduğu bir mobil uygulama var ise o anda provizyonda olan işlemler kredi kartı sekmesinden görülebilir. Karşılıkta işlem olarak ifade edilen satın alımlar henüz banka tarafından onaylanmamıştır. Karşılıklı onaylardan sonra satın alma geçerli hale gelir ve kredi kartınız cari dönem borcunuza eklenir. Bankanız tarafından güvenliğiniz için provizyonlar yapılmıştır, bu nedenle kaldırılabilecek veya değiştirilebilecek bir prosedür değildir. Ancak yetkisiz bankacılık işlemlerine itirazınız varsa yapmanız gereken anında müşteri hizmetlerine ulaşıp konu ile ilgili bilgi istemektir. Müşteri temsilcisine provizyonun neden verilmediğini sormanız durumunda işlem detaylarını sizinle paylaşabilirler. Tedarik edilmeyen işlemler, güvenlik riskli satın alımlar olabilir.

Karşılıktaki işlemin iptal edilmesi

Yapmış olduğunuz bir işlemi tersine çevirmek veya kredi kartı masrafınıza itiraz etmek istiyorsanız, provizyonda olan bir işlem için harcama itirazına da hızlı bir şekilde itiraz edebilirsiniz. Bankacılık sisteminde ters ibraz veya ihtilaf olarak da anılan bu durum, bankaların 2 hafta içerisinde çözebilecekleri bir sorundur.

Karşılıktaki işlemlerin iptali için bankaya harcama itirazı gönderilmesi işlemin iptal edileceği bir durum olmayıp, iptalin mümkün olması durumunda ödediğiniz tutar hesabınıza iade edilebilir, bankaya bağlıdır. ve işlem.

Kredi kartınızı internet harcamalarına açtınız mı?

Türkiye’de daha önce tüm kredi kartları internete kapatılacak ve kredi kartı harcamaları internetten onay kullanacak kişiye karşı dava açılmıştı. En son Aralık 2017 itibarıyla bankalara teyit sms’si göndermeyenlerin online işlem yapamayacağı duyurulmuştu. Yani bankanız provizyon sağlamıyorsa kartınız online işlemlere açık olmayabilir. Bunu görmek ve test etmek için bankanızı arayabilir ve müşteri hizmetlerinden bilgi talep edebilirsiniz. Kredi kartı harcamalarınızın provizyonda beklememesi için ödemelerinizin kesintiye uğramaması için online harcama talebi göndermeniz veya müşteri temsilcisi aracılığıyla onay vermeniz yeterli olacaktır. Sağlama, provizyon dışı gibi konulardaki şikayetlerinizi veya düşüncelerinizi yorumlar bölümünde paylaşabilirsiniz.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir